Teheran, Q Armenië en Georgië - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van JanEnRosalie - WaarBenJij.nu Teheran, Q Armenië en Georgië - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van JanEnRosalie - WaarBenJij.nu

Teheran, Q Armenië en Georgië

Door: jan&rosalie

Blijf op de hoogte en volg JanEnRosalie

08 November 2015 | Griekenland, Thessaloniki

5 november
Trabzon, Turkije
We zijn naar Tehran gereden op 27 okt. Op de ringwegen van deze 15 miljoen tellende inwoners tellende stad geven de enorme klaverbladen aanleiding tot veel gedoe. We waren naar coordinaten gereden die aan de andere kant van de weg gesitueerd waren. Om de andere kant van de ringweg te bereiken, moesten we 8 km omrijden over allerlei wegen met fly-overs. Een half uur later hebben we de juiste plek bereikt. Aan begin dierentuin en pretpark. De volgende dag met busje en gids naar de binnenstad door verstopte verkeersaders gereden. Bazaar en moskee bezocht. Vervolgens naar het oude paleis van de Sjah. Rit duurde bijna 2 uur. Prachtige plek op een heuvel enigszins buiten de stad. Leuk om te zien hoe de sjah geleefd heeft. Daarna naar eenvoudig eethuis voor een snelle hap. Om 18.30 uur terug op camperplaats. Wat een stad!!!! We hebben het een en ander gezien. Mooi geweest. Morgen vertrekken we richting Armenië.
Aan de grens in Jolfa op een recreatieterrein gestaan. Gedonder met de politie. Paspoortcontrole. Wim was tegendraads en ging in zijn onderbroek de politieman te woord staan. Dat vond de man niet goed. Veel heen en weer gebeld. Rust om 22.30 uur.
De grensovergang met Armenië duurde totaal 6 uur! Het was 31 okt. Het begon donker te worden. Langs de weg gestaan voor overnachting. Op 1 nov. Hebben we een mooie tocht gemaakt door de bergen. Behoorlijk veel sneeuw onderweg. De helft van de groep is onderweg gestopt vanwege de sneeuw. Op 2 nov. Een nieuwe startaccu gekocht. Afgelopen met de start problemen! Vervolgens Jaap geholpen wiens auto niet wilde starten. Het was -5 graden.
Volgende dag de grens over naar Georgie. Duurde slechts 3 uur. In anderhalve dag via Tblisi naar de grens met Turkije. Deze grensovergang duurde slechts een half uur, inclusief visum verkrijging. Langs de Zwarte Zee richting Istanbul. Prachtig weer met een mooie omgeving. Heerlijk. Heel leuk afscheidsdiner in een goed hotel gehad.
En nu op 5 november gaan we dus alleen verder.
Nog 3500km over de weg. En 1000km over zee met de Ferry van Griekenland naar Italie. Over twee weken zijn we weer thuis!!!!!!!!!!! Hopen we. Tot dan.....
Lieve groeten,
Rosalie en Jan

NB. We zijn na 3 dagen Turkije aangekomen in Griekenland. Morgen naar Igoumenitsa. Daar blijven we een paar dagen. Bij mooi weer uitrusten. Misschien nog even zwemmen. Dan met de Ferry naar Italië. Uiterlijk 20 november hopen we thuis te zijn. Inmiddels 20.000km gereden.

• 08 November 2015 - 20:42

Frank:

Nou nou nou nou nou nou nou zeg!

Welkom in het westen maar weer.

WAT een reis!

• 09 November 2015 - 09:40

Adriaan, Paz:

Wat een prachtige wereldreis hebben jullie gemaakt! Vroeger toen ik klein was vond ik jullie reizen ook al mooi, en nu nog steeds!!
    Dit zijn prachtige ervaringen voor het leven! Geniet van de laatste dagen van jullie reis, van het mooie Noorden van Griekenland!
    Ik ben in 2005 voor werk naar Georgie geweest, ik vond het super, 1 van de mooiste plekjes waar ik ooit ben geweest: naar Kaukasus gebergte geweest,naar berg Kazbek, met mooie bergkloosters.
    Liefs, Adriaan, Paz

• 09 November 2015 - 10:16

Marianne En Vonne:

Aan alles komt een eind,zelfs aan deze giga tocht.geniet nog lekker van de laatste weken samen!
    veel liefs m+v.

• 09 November 2015 - 14:02

Annet Mensink:

Prachtige reis gehad. Een goede thuisreis toegewenst. Lieve groeten, Annet.

• 10 November 2015 - 14:28

Gerrit:

Globetrotters,
    Wat valt er nog te zeggen na weer een indrukwekkend verslag van een stuk van jullie reis. 20.000 km, de contrasten zijn gigantisch: van kleinschalige dorpjes naar een stad met 15 miljoen inwoners. Het moet in jullie hoofden wel duizelen na al die indrukken en belevenissen. Hoe gaan jullie dat allemaal aan ons, thuisblijvers, vertellen? Indrukken, belevenissen, impressies, gevoelens, meningen, feiten...... Nu maar hopen op lekker weer in Griekenland om alles in je hoofd een plek te geven. Goede en vooral veilige thuisreis gewenst en weet: we kijken uit naar jullie terugkomst!
    Lieve groeten,
    Ellen & Gerrit.