Polen deel II - Reisverslag uit Warschau, Polen van JanEnRosalie - WaarBenJij.nu Polen deel II - Reisverslag uit Warschau, Polen van JanEnRosalie - WaarBenJij.nu

Polen deel II

Door: jan&rosalie

Blijf op de hoogte en volg JanEnRosalie

01 Augustus 2015 | Polen, Warschau

POLEN, op weg naar Centraal Azië deel II

Na drie dagen Zakopane in het Tatrasgebergte met ‘s nachts heftig onweer, zijn we naar Krakow gereden. Aldaar de mooiste stad van Polen bezocht. Deze stad heeft gelukkig al zijn mooie gebouwen kunnen behouden in de loop der eeuwen. Ook in de 2e wereldoorlog. Wel heel veel toeristen. Fijne sfeer. Zie ook de foto’s.
Dan naar Warschau. Deze stad is in de 2e wereldoorlog volledig verwoest. Een klein deel is steen voor steen opgebouwd. Dit oude centrum van Warschau is mooi en indrukwekkend. Het nieuwe Warschau is volledig nieuw. Met hoge gebouwen en grote wegen. Toch heeft de stad een heel eigen sfeer. Met mooie skylines. Fijne cafés en restaurants. En natuurlijk zijn monumenten en musea. Heel bijzonder vonden we het museum van de geschiedenis van de Poolse Joden. 1000 jaar geschiedenis van de Joden in Europa, en speciaal in Polen.
Na drie intensieve dagen en na de geboorte van onze lieve mooie kleinzoon Senna, zijn we naar Bialystok afgereisd. In deze stad dichtbij de grens van Wit Rusland hebben we onze grote inkopen gedaan voor de reis naar Centraal Azië.
Op de afgesproken camping hebbe we de medereizigers ontmoet. Vanavond het gezamenlijke diner. En morgen 2 augustus gaan we de grens naar wit Rusland over.
Spannend…. Voelt een beetje als vroeger met het ijzeren gordijn.

• 01 Augustus 2015 - 14:36

Yoc:

Leuke profiel foto trouwens. XxJ

• 01 Augustus 2015 - 20:40

Annet Mensink:

Hartelijk gefeliciteerd met kleinzoon Senna.
    Ik hoop dat jullie een goede reis hebben naar Klein Azie. Jullie avonturen lees ik wel weer. Annet.

• 02 Augustus 2015 - 22:13

Tini Berning:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie kleinzoon Senna. (Sorry voor het misverstand)
    Goede reis naar Centraal Azie
    Veel liefs,
    Tini en Peter.

• 08 Augustus 2015 - 13:55

MARIJKE EN ARNOUD DE ZOETE:

8 augustus .hartelijk gefeliciteerd Rosalie. Ik heb geprobeerd te bellen via je 06 nr. maar het lukte niet vandaar dit berichtje. Een fijne verjaardag in Wit Rusland volgens het laatste reisverslag of zijn jullie al weer verder gereisd.

en gefeliciteerd met jullie kleinzoon .

jullie hebben je goed vermaakt in Polen. Jan was hier vroeger toch meer geweest. ik herinner me dat nog heel goed eind jaren '70 .

EEN GOEDE REIS VERDER EN VEEL PLEZIER OP JULLIE WEGEN.

EEN GROET VAN ARNOUD EN MARIJKE

• 08 Augustus 2015 - 21:52

Ineke Kaspers:

Het is vandaag 8 aug.Rosalie van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!Ook van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinkindje Senna,de profiel foto laat een mooi kindje zien!Indrukwekkend reisverslag Polen.Goede en vooral mooie reis door Centraal Azië.
    Veel groeten,Jeroen, Ineke en veel kopjes van Tommy!(het gaat goed met hem)